درخواست استیضاح چهار وزیر در دستور کار مجلس قرار گرفت کارزار اسرائیلی با حساب‌های جعلی فارسی‌زبان برای تبلیغ رضا پهلوی اراکی، عضو مجلس خبرگان رهبری: مسئولان نمی‌توانند در برابر کشف حجاب سکوت کنند و بگویند ما کاری نداریم، بدانند صبر مردم حدی دارد امیر ایرانی: دریای خزر جای مانور دیگران نیست ورود مجلس به ماجرای فوت دانش آموز زنجانی پس از تنبیه بدنی هیئت رئیسه جبهه اصلاحات ایران تغییر کرد البرز پنجشنبه‌ها تعطیل شد علت صدای انفجار مهیب در جاسک فرمانده کل سپاه: آمادگی کامل در جزایر، سواحل و دریا داریم؛ اگر حرکتی از دشمن سر بزند جواب محکمی دریافت می‌کند حقوق کارمندان و کارگران دوباره افزایش پیدا می‌کند؟ پزشکیان: برداشت بیش از حد آب‌های زیر زمینی موجب فرونشست زمین در تهران، اصفهان و بسیاری از شهر‌ها شده آیت‌الله مکارم شیرازی: آغاز اجرای قانون حجاب باید از ادارات دولتی باشد جزئیات تعطیلی پنجشنبه‌ها در تهران باهنر: اسنپ بک تحریم‌های فعلی را افزایش نمی‌دهد/ همه درآمد دولت صرف حقوق کارمندان می‌شود/ قانون حجاب اجباری در کشور لازم الاجرا نیست موافقت کمیسیون آموزش با کاهش سن ورود کودکان به مدرسه

تصویب ۵ پیشنهاد برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی از تصویب ۵ پیشنهاد کارآمد این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۲۷ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 17
کد خبر: ۲۶۳۳۶۱

به گزارش راهبرد معاصر، محمدرضا احمدی سنگر عصر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تصمیم گیری برای بازنگری اظهار کرد: اعضای کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل داده و در خصوص مواردی، چون تراز و تأثیر قطعی معدل بحث و گفتگو شد.

وی ضمن اشاره به اینکه با تأثیر قطعی معدل موافق نیستیم، ادامه داد: اگر تراز داوطلبی محفوظ بماند چنانچه ترازش کمتر از سال قبل شود باید ترمیم معدل و یا اقدام‌های دیگری را انجام دهند که دست مافیای کنکور را بیشتر باز می‌کند همچنین این مصوبه انگیزه داوطلبان را برای شرکت مجدد در آزمون برای ورود به دانشگاه را کم می‌کند.

نماینده رشت و خمام در مجلس ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که تأثیر قطعی معدل زمانی باید اعمال شود که زیر ساخت‌های تمام مدارس کشور همتراز باشد، زیرا دانش آموزانی که در حاشیه شهر درس می‌خوانند با دانش آموزانی که در مرکز شهر تحصیل می‌کنند هم از نظر اقتصاد شخصی و هم از جهت امکانات آموزشی با یکدیگر تفاوت دارند.

احمدی افزود: همچنین در مورد ترمیم معدل و بسیاری از مسائل دیگر مشکلاتی وجود دارد و این مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آسیب جدی به روح و روان دانش آموزان و خانواده‌های آنها وارد کرده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با تاکید به اراده شورای عالی انقلاب فرهنگی در اصلاح ایرادات مصوبه یاد شده ادامه داد: با توجه به خروجی اجرای مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور تحلیل نشست کمیسیون این بود که مصوبه یاد شده با توجه به نبود زیرساخت‌ها، خروجی مناسبی نداشته است.

احمدی گفت: با توجه به پیشنهاد رئیس جمهور مبنی بر ارائه نظر کمیسیون آموزش در این خصوص، مقرر شد اعضای کمیسیون آموزش نظر مشورتی و تخصصی خود را در مورد این مصوبه اعلام کنند و پیشنهاد کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی در چند بند مبنی بر تأثیر معدل برای پایه دوازدهم از سال ۱۴۰۵ از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد کاهش یابد، معدل در پایه یازدهم اثر مثبت و در پایه دهم هر چند که آزمون‌های نهایی دارد بدون تأثیر باشد، همچنین در نشست امروز قرار شد فرصت ترمیم معدل، حداقل دو بار برای کنکور سال ۱۴۰۴ و در سال‌های بعد آن نیز ترتیب اثر داده شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: اصلاح سهمیه‌های مناطق محروم در کنکور از دیگر پیشنهادات کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که نقطه قوتی برای مناطق محروم محسوب می‌شود.

وی از تصویب ۵ پیشنهاد کارآمد این کمیسیون به شورای عالی انقلاب فرهنگی برای اصلاح مصوبه تأثیر قطعی معدل در کنکور خبر داد و گفت: همچنین پیشنهاد شد با توجه به قانون سنجش و پذیرش دانشجو مصوب سال ۹۲ و اصلاحیه سال ۹۵ مجلس، بحث دروس عمومی نیز جزئی از کنکور سراسری باشد که در مصوبه تأثیر قطعی معدل، دروس عمومی از کنکور سراسری حذف شده بود و از سال ۱۴۰۵ به نوعی در آزمون سراسری گنجانده می‌شود./ مهر 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار